De service van Koeldeal

Service is voor ons erg belangrijk omdat we willen dat onze klanten tevreden zijn én blijven! Dit betekent dat we service niet alleen zien als een technische oplossing binnen de garantietermijn maar ook als vorm van dienstverlening in het hele proces.

100% betrouwbaar service

Het juiste apparaat vinden:
In onze webshop staan producten van diverse merken en modellen met (soms uitgebreid soms wat korter) informatie over het apparaat. Dus als u al een beetje weet wat u wilt kunt u gemakkelijk zelf zoeken. Maar heeft u ergens anders al het voorwerk gedaan en gevonden wat u zocht maar wilt u simpelweg (prijs)vergelijken. Doe dat gerust! Vallen u dan dingen op neem dan contact met ons op! We durven namelijk te zeggen dat we in de meeste gevallen dan tot elkaar komen.

Zit u nog in de oriënterende fase en wilt u hulp bij het zoeken? Mail ons dan wat voor type koeling u zoekt (bijv. een vrieskast of een ijsvitrine) en waaraan het apparaat zeker moet voldoen (bijv. maximale afmeting, temperatuurbereik, capaciteit) maar omschrijf ook uw wensen als gewenste kleur, uitstraling of binnen welk budget u zoekt. Hoe meer informatie wij hebben des te beter we kunnen zoeken naar de beste oplossing. U ontvangt vervolgens per e-mail een aantal opties met bijhorende prijzen.

Het apparaat aanschaffen:

Als u een keuze heeft gemaakt kunt u via de webshop het apparaat aanschaffen. We hebben dan meteen alle benodigde gegevens en zetten uw bestelling direct in gang. Als u liever eerst nog een schriftelijke offerte/bevestiging ontvangt voordat u overgaat tot aankoop is dat geen probleem. We sturen u dan een pro-forma opdrachtbevestiging toe met daarin alle gegevens van het product en hoe het traject er verder uitziet.

Het bezorgen van uw aankoop:

Zodra uw apparaat geleverd kan worden stemmen we de bezorgdatum af en/of u ontvangt vooraf een track&trace code om u op de hoogte te stellen. Vervolgens komt onze vervoerder uw bestelling bezorgen tot aan de voordeur. En hoewel u er niet vanuit mag gaan zal de chauffeur soms best even willen helpen met het apparaat binnen zetten als zijn planning daar ruimte voor geeft. Het is natuurlijk wel belangrijk dat uw locatie tot nabij de ingang bereikbaar is voor een bestelbus / kleine vrachtwagen.
Wilt u uw koeling helemaal tot op de gebruikslokatie geplaatst hebben en wilt u hulp met het uitpakken, dan kunnen we dit vooraf afstemmen. Houdt u wel rekening met mogelijk extra kosten, die we natuurlijk altijd vooraf aan u opgeven.
Is uw locatie lastig bereikbaar (buiten of in het pand) dan kunnen we een voorbezoek laten uitvoeren. Een ervaren chauffeur komt dan bekijken wat er nodig is om levering mogelijk te maken. Vervolgens ontvang u van ons een prijsopgaaf voor een volledige levering. De kosten van het voorbezoek, zijnde €90,00, worden op de totale leveringskosten in mindering gebracht als u de levering ook daadwerkelijk door ons laat uitvoeren.

Storing en onderhoud:
Voorkomen is beter dan genezen, dus zorg dat u uw apparaat goed onderhoudt en voorkom zo onnodige storingen. Toch kan er bij een technisch apparaat altijd wel eens storing voorkomen. Controleert u in dat geval eerst de volgende punten:
– Zit de stekker in het stopcontact? (Dit klinkt simpel, maar dit komt toch nog wel eens voor!)
– Controleer of de stroomvoorziening werkt. Probeer eventueel met een ander apparaat het stopcontact uit. Controleer vervolgens de zekering in uw koeling. Laat bij twijfel iemand kijken die er iets meer van af weet én zorg dat de hoofdschakelaar uit staat!
– De condensor van uw koeling moet regelmatig schoon gehouden worden. Als deze vies is kan dat ook storing geven.
– Is de afvoer schoon en is deze niet verstopt?
– Zorg dat de koeling niet te vol staat. Het blokkeren van luchtcirculatie is een veel voorkomende oorzaak! Controleer dus of de luchttoevoer- en afvoerroosters vrij zijn.
– Is er (te)veel ijsvorming? Controleer of de automatische ontdooifunctie aan staat (indien aanwezig uiteraard). Zorg anders dat uw handmatig de ijsvorming verwijdert. Maak uw apparaat leeg en zet deze ook altijd uit!
– Staat uw koeling niet in een te warme omgeving? Vanaf een bepaalde temperatuur kan een koeling minder of soms zelfs helemaal niet meer werken.
– En neem altijd de HANDLEIDING door voor de apparaat-specifieke instructies!

Lukt het u niet om de storing op te lossen neem dan contact op via info@koeldeal.nl. Omschrijf wat er aan de hand is en geef ons zoveel mogelijk informatie, eventueel met een foto toegevoegd. We gaan er dan mee aan de slag en nemen snel contact op voor een oplossing. En als het niet anders kan kunnen we een servicemonteur sturen.